نمونه رای دادگاه توهین و افترا : در خصوص اتهام اقای الف ف ……. 48 ساله بازنشسته باسواد اهل …… ساکن …… شیعه ایرانی فاقد سابقه محکومیت کیفری متاهل آزاد به قید کفالت دایر بر افترا و تهدید نسبت به شاکی زید ف حسن به موجب کیفرخواست شماره…..

نمونه رای دادگاه توهین و افترا 

گردشکار : دادگاه با عنایت به محتویات پرونده ختم دادرسی را اعلام و با استعانت از خداوند متعال بشرح ذیل مبادرت به صدور رای مینماید :

رای دادگاه :

در خصوص اتهام اقای الف ف ……. 48 ساله بازنشسته باسواد اهل …… ساکن …… شیعه ایرانی فاقد سابقه محکومیت کیفری متاهل آزاد به قید کفالت دایر بر افترا و تهدید نسبت به شاکی زید ف حسن به موجب کیفرخواست شماره 0000000 دادسرای محترم عمومی و انقلاب 0….. دادگاه با عنایت به محتویات پرونده و از توجه به ادله موجود از جمله شکایت بی شائبه شاکی اظهارات شهود اظهارات و اقاریر متهم مبنی بر اینکه من بها یشان گفتم (( برو یک دیه برایت گذاشته ام )) ( دال بر تهدید ) و اینکه گفتم برو شیره ای ( دال بر توهین ) و سایر قرائن وامارات موجود بزه انتسابی در حد تهدید و توهین محرز و مسلم به نظر میرسدد لذا ضمن اصلاح و تعیین عنوان مجرمانه از افترا به توهین نامبرده را مستندا به مواد 699 و 608 از ق مجازات اسلامی بابت تهدید با رعایت ق وصول 000 به پرداخت مبلغ یک میلیون ریال بدل از حبس و بابت توهین نیز پانصد هزار ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم مینماید این رای حضوری و ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی در محاکم تجدید نظر استان ….. است ….

رئیس شعبه 108 دادگاه عمومی جزایی ……….

تهیه کننده بابافارس